Ingen produkt  
Till Kassan  

Ordervillkor

Köpvillkor

 

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post. Det är bra om du sparar detta mail för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

 

Avbeställning

Du kan avbeställa din order innan den har blivit behandlad för sändning. Vi återbetalar då hela din betalning vid köp med kort eller direktbankbetalning och om du valt att betala mot faktura så krediterar vi din faktura. Om avbeställning sker efter att ordern har skickats så gäller ångerrätten.

 

Betalning

Klarna

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

 

PayPal

Med PayPal kan du betala direkt med ditt PayPal konto eller med kort.
Mer info: www.paypal.com/se

 

Frakt och leveransvillkor

 

Posten Brev: 0 kr - Det förvalda alternativet skickas som ett vanligt brev med posten (ej spårbart). OBS. Endast privatpersoner

Posten Varubrev: 19 kr - Din beställning skickas hem till dig med PostNord Varubrev. Avisering via SMS när ditt brev är på väg. Varubrev delas ut i din brevlåda. Är brevet för stort, kommer du få en avi för att hämta ditt brev på närmaste utlämningsställe. OBS. Endast privatpersoner

PostNord Mypack: 49 kr - Med PostNord Mypack kan du spåra din beställning och du får ett sms när din order finns att hämta hos ditt ombud. MyPack är gratis om du handla för mer än 800kr. Privat och företag.

DHL Företagspaket: 99kr - Direktleverans till ert företag. Beställningar innan 13.00 skickas samma dag, beställningar efter 13.00 skickas nästkommande helgfria vardag. OBS. Endast företag

 

 

 

Utsändning

Beställningar före kl 14:00 sänds ut samma dag. Beställningar efter kl 14:00 sänds ut nästkommande helgfria vardag (och förutom midsommarafton).

 

Leveranstid

Postens leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar.
Detta är leveranstid enligt information från PostNord. Vänligen notera att avvikelser kan förekomma, vilket kan påverka leveranstiden.


Ångerrätt

Du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan.

Varan måste returneras oanvänd och tillsammans med originalförpackningen. Se till att din retur är märkt med ditt ordernummer och är väl förpackad så att den inte går sönder under transporten. Du som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart.

Returkostnaden står du som kund för om du ångrat ditt köp.

Observera att ångerrätt ej gäller företag.

 

Utökad ångerrätt och bytesrätt

 

Alla som handlar under perioden 1/12-16 tom 31/1-17 kan ångra eller byta senast den 1/3-17. 

 

Reklamation & Säljarens Garanti

Alla varor sänds kontrollerade och felfria. Om det ändå mot förmodan skulle vara fel på en vara/varor så har kunden rätt till att få varan reparerad eller ersatt med en ny enligt konsumentlagen. Reklamation ska ske inom 5 dagar från att du mottagit din beställning, så byter vi ut den direkt. Skalhuset.se står för omkostnader av porto/frakt. 

Vi följer konsumentköplagen om 3 års reklamationsrätt. För att du ska kunna reklamera en vara krävs att felet fanns från början. Du får alltså inte själv ha orsakat felet. 

Var vänligt ta kontakt på förhand om du önskar att reklamera en vara/varor. 

Garanti

Alla produkter levereras med minst 6 månaders fabriksgaranti från levereringsdatum om inte annat uppges i produktbeskrivningen.

 

Returer

 

Var vänligt ta kontakt på förhand med vår kundtjänst om du önskar returnera en vara.

 

Alla returer behandlas inom 5 arbetsdagar från att vi tagit emot returen. Skulle avvikelser från detta ske, kontaktar vi dig via mail.


Bytesrätt

Bytesrätten gäller i 14 dagar från att du mottagit din beställning.

Om du vill byta en produkt ber vi dig att först kontakta vår kundtjänst via email eller telefon för att underlätta hanteringen. Den eller de varor du returnerar måste vara oanvänd och returneras i sin originalförpackning. Se till att din retur är märkt med ditt ordernummer och är väl förpackad så att den inte går sönder under transporten. Du som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart.

Returkostnaden står du som kund för.

SkalHuset.se förbehåller sig rätten att inte acceptera använda produkter för byte.

 

 

Ej returnerad produkt

 

Om du som kund ska skicka tillbaka en produkt på grund av byte, reklamation, felskickad produkt, skadad produkt eller liknande efter överrenskommelse där vi önskar produkten åter och ej gör detta, kommer vi fakturera dig som kund för kostnaden för denna produkt samt en administrativ kostnad på 100kr.

 

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Vid godkännande bekräftar du att du följer detta.

 

Vi följer lagen om distansavtal.

 

Information för företagskunder

 

Fakturaköp

Om du vill handla via ditt företag på faktura kan du skicka din order via email post@skalhuset.se, uppge då modellnummer samt antal av produkterna du vill köpa, och ert organisationsnummer.

 

Kort eller direktbetalning

Vill du betala med kort eller direktbetalning kan du beställa som vanligt på hemsidan.

 

Högre antal än lagerfört eller annan vara

Finns det för få i lager eller vill du köpa en liknande produkt som vi inte har på hemsidan, tveka inte att höra av dig så ska vi försöka få fram det du vill ha. Skicka då e-post till henrik@skalhuset.se så löser vi det!

 

Kontaktinformation

Lowwi AB
(SkalHuset.se)
Östergatan 3
15243 Södertälje

Mail: post@skalhuset.se

Kundtelefon: 0735743401
Telefontid: Måndag - Fredag 9-11, 12-14


Org.nummer: 556881-9238
Företagsnamn och juridiskt namn: Lowwi AB
Godkänd för F-skatt


Force Majeure

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.