Stäng

Sverige

Bor du i Sverige behöver du inte göra något. Alla priser visas i SEK och med moms. Handla som vanligt genom att lägg produkterna i varukorgen och klicka på "TILL KASSAN".
Stäng

Norge

Alla priser visas i SEK. Lägg önskad produkt i din varukorg genom att klicka på köp. Gå sedan vidare till kassan genom klicka på "TILL KASSAN" uppe till höger. Välj sedan ditt land. Då får du priset i din lokala valuta. Slutför sedan ditt köp.
Stäng

Finland

Alla priser visas i SEK. Lägg önskad produkt i din varukorg genom att klicka på köp. Gå sedan vidare till kassan genom klicka på "TILL KASSAN" uppe till höger. Välj sedan ditt land. Då får du priset i din lokala valuta. Slutför sedan ditt köp.
Ingen produkt  
Till Kassan  

Ordervillkor

Köpvillkor

 

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post. Det är bra om du sparar detta mail för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst. OBS. Det går ej att svara på orderbekräftelsen. Vänligen skicka alla frågor kring din order till support@skalhuset.se

 

Avbeställning

Du kan avbeställa din order innan den har blivit behandlad för sändning. Om du gör detta via mail, kan vi inte garantera att vi hinner läsa ditt mail innan 16.00. Vi återbetalar då hela din betalning vid köp med kort eller direktbankbetalning och om du valt att betala mot faktura så krediterar vi din faktura. Om avbeställning sker efter att ordern har skickats så gäller ångerrätten.

 

Betalning

Klarna

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

  

Frakt och leveransvillkor

 

Inom Sverige

Posten Brev: 0 kr - Det förvalda alternativet skickas som ett vanligt brev med posten (ej spårbart). OBS. Endast privatpersoner

Posten Varubrev: 19 kr - Din beställning skickas hem till dig med PostNord Varubrev. Avisering via SMS när ditt brev är på väg. Varubrev delas ut i din brevlåda. Är brevet för stort, kommer du få en avi för att hämta ditt brev på närmaste utlämningsställe. OBS. Endast privatpersoner

PostNord Mypack: 79 kr - Med PostNord Mypack kan du spåra din beställning och du får ett sms när din order finns att hämta hos ditt ombud. MyPack är gratis om du handla för mer än 900kr. Privat och företag.

PostNord Företagspaket: 129kr - Direktleverans till ert företag. Beställningar innan 14.00 skickas samma dag, beställningar efter 14.00 skickas nästkommande helgfria vardag. OBS. Endast företag

 

Till Norge

Frakt Norge: Fast frakt på 29 NOK oavsett hur mycket du köper. När beställningen skickas från oss, erhåller du ett sändningsnummer så du kan spåra din beställning via PostNord.se

 

Till Finland

Frakt Finland: Fast frakt på oavsett hur mycket du köper. När beställningen skickas från oss, erhåller du ett sändningsnummer så du kan spåra din beställning via PostNord.se

 

För outlösta paket debiterar vi kunden en frakt- och hanteringsavgift på 275 Kr

 

 

Utsändning

Beställningar före kl 16:00 sänds ut samma dag. Beställningar efter kl 16:00 sänds ut nästkommande helgfria vardag (och förutom midsommarafton).

 

Leveranstid inom Sverige

PostNord och DHL har en leveranstid på normalt 1-3 arbetsdagar.
Detta är leveranstid enligt information från PostNord samt DHL. Vänligen notera att avvikelser kan förekomma som ligger utanför SkalHusets kontroll, vilket kan påverka leveranstiden.

 

Leveranstid utanför Sverige

Normal leveranstid är 1-5 dagar. Vänligen notera att avvikelser kan förekomma som ligger utanför SkalHusets kontroll, vilket kan påverka leveranstiden.

 


Ångerrätt

Du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan. Vissa varor omfattas ej av ångerrätten, vänligen se nedan.

Varan måste returneras oanvänd och tillsammans med originalförpackningen. Se till att din retur är märkt med ditt ordernummer och är väl förpackad så att den inte går sönder under transporten. Du som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. SkalHuset.se förbehåller sig rätten att inte acceptera använda produkter i retur. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart.

Returkostnaden står du som kund för om du ångrat ditt köp. Vänligen notera att om du använder samma brev som produkten/produkterna kommer i, måste du själv frankera brevet. Har ej brevet frankeras tar vi ut en avgift om 45kr för våra och PostNords omkostnader.

 

Produkter som ej omfattas av ångerrätt

1) Varor som beställts efter särskilda önskemål. Till exempel ej lagerförda varor som beställs hem specifikt efter kundens önskemål.

2) Varor som är plomberade. 

3) Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis hörlurar).

 

Observera att ångerrätt ej gäller företag.

 

Reklamation & Säljarens Garanti

Alla varor sänds kontrollerade och felfria. Om det ändå mot förmodan skulle vara fel på en vara/varor så har kunden rätt till att få varan reparerad eller ersatt med en ny enligt konsumentlagen. Reklamation ska ske inom 5 dagar från att du mottagit din beställning, så byter vi ut den direkt. Skalhuset.se står för omkostnader av porto/frakt. Vid återbetalning av returfrakt följer vi PostNords gällande kostnadstabell för A-post. Väljer du som kund ett osedvanligt dyrt fraktalternativ står SkalHuset.se ej för mellanskillnaden.

Vi följer konsumentköplagen om 3 års reklamationsrätt. För att du ska kunna reklamera en vara krävs att felet fanns från början. Du får alltså inte själv ha orsakat felet. 

Var vänligt ta kontakt på förhand om du önskar att reklamera en vara/varor. 

Garanti

Alla produkter levereras med minst 6 månaders fabriksgaranti från levereringsdatum om inte annat uppges i produktbeskrivningen.

 

Returer

 

Var vänligt ta kontakt på förhand med vår kundtjänst om du önskar returnera en vara.

 

Alla returer behandlas inom 5 arbetsdagar från att vi tagit emot returen. Skulle avvikelser från detta ske, kontaktar vi dig via mail.


Byte av beställd produkt

Har du beställt en produkt som inte passar eller på något sätt inte är nöjd med din produkt och önskar en annan? Det görs enklast att du beställer den önskade produkten och sedan returnerar den felaktiga till oss! Din nya beställning levereras till dig inom 1-3 arbetsdagar och din retur behandlas inom 5 arbetsdagar från att vi mottagit denna. När du retur blir behandlad får du ett mail av oss och vi krediterar dina kostnader. Återbetalning sker via Klarna, till samma konto som du gjorde betalningen ifrån. 

 

 

Ej returnerad produkt

 

Om du som kund ska skicka tillbaka en produkt på grund av byte, reklamation, felskickad produkt, skadad produkt eller liknande efter överrenskommelse där vi önskar produkten åter och ej gör detta, kommer vi fakturera dig som kund för kostnaden för denna produkt samt en administrativ kostnad på 100kr.

 

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Vid godkännande bekräftar du att du följer detta.

 

Vi följer lagen om distansavtal.

 

Information för företagskunder

 

Fakturaköp

Nu kan även företag handla på faktura direkt i kassan via Klarna. I Klarna Checkout, klicka på "Företag?" och följ instruktionerna. OBS. Handlar du som företag måste du välja fraktalternativen "MyPack" eller "DHL Företagspaket".

 

 

Högre antal än lagerfört eller annan vara

Finns det för få i lager eller vill du köpa en liknande produkt som vi inte har på hemsidan, tveka inte att höra av dig så ska vi försöka få fram det du vill ha. Skicka då mail till henrik@skalhuset.se eller ring oss på 010-1889909 mån - fre 09 -13.

 

Kontaktinformation

Lowwi AB
(SkalHuset.se)
Östergatan 3
15243 Södertälje

Mail: support@skalhuset.se

Kundtelefon: 010-1889909
Telefontid: Måndag - Fredag 9.00 - 13.00


Org.nummer: 556881-9238
Företagsnamn och juridiskt namn: Lowwi AB
Godkänd för F-skatt


Force Majeure

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.