• Fri frakt över 300kr
  • Snabba leveranser
  • Öppet köp i 90 dagar

Bäste kund,

Nu är det dags för oss på SkalHuset att gå in i vår semesterperiod, så här nedan kommer lite viktig och nyttig information för dig som kund som gäller under veckorna 27 - 32!

Under vecka 31 samt 32 kommer chatten och telefonen att vara stängd. Du hittar all information nedanför samt på https://help.skalhuset.se

 

Dubbelkolla alltid att din adress och produkter stämmer. Efter lagt beställning, kan vi INTE ändra adress eller produkter. Så det är ytterst vikt att det stämmer när du lägger din beställning. Väljer du t.ex Instabox eller MyPack, var väldigt noga med att du väljer rätt paketskåp eller ombud.

Kundservice:

Svar på de vanligaste frågorna, som så ångerrätt, retur, hur man gör en reklamation med mera hittar du på help.skalhuset.se

Vi svarar alla mail i den ordningen de kommer in, och vi kommer att besvara ditt mail så snabbt som möjligt. Vårt mål är att du som kund ska få svar inom 48h, men under sommaren kan det bli något fördröjt. Är det bråttom kan du alltid ringa oss, men vissa ärenden som reklamation ska alltid mailas in till support@skalhuset.se

WhatsApp och SMS besvaras så fort vi har möjlighet.

Alla retuer behandlas inom 10 arbetsdagar från att vi mottar din retur. Under sommaren kan det dock ta oss ett par dagar extra för att behandla din retur. Det kommer inte gå snabbare för oss att behandla en retur genom att du kontaktar oss. Så fort din retur är behandlad kommer du få ett mail av oss. Har du valt faktura, kan du välja att skjuta upp din faktura hos Walley. Här finns instruktioner för hur du gör det:
https://help.skalhuset.se/sv-SE/support/solutions/articles/26000044637-rapportera-retur-till-walley

 

Hämtning på lagret:

Bor du i eller i närheten av Södertälje kan du i kassan välja att hämta din beställning på vårt lager. Öppettider är som vanligt helgfria vardagar mellan 09.00 - 17.00. Det är viktigt att du väntar tills du får ett mail att din order är redo att hämtas, innan du fått detta man kan vi inte lämna ut din beställning, då den ej är klar.

Leveranstider:

Leveranstiderna i kassan på respektive transportör är uppskattade leveranstider och inga garanterade leveranstider. Alla transportörer jobbar hårt för att detta ska infrias, men under sommarperioden kan detta påverkas. Har du inte mottagit din order, avvakta några dagar extra innan du kontaktar oss. 

Expresshantering:

Under sommaren kan vi inte garantera att just din order skickas från oss samma dag. Vi jobbar hårt för att det ska ske, men vissa dagar kommer det inte vara möjligt för oss, främst måndagar. Därför kan du som kund i kassan välja “Expresshantering” för 19kr. Då garanterar vi att din order prioriteras och skickas med nästkommande hämtning. Tjänsten express kan bara väljas om samtliga produkter i din varukorg finns i lager.

 

 

Inkommande produkter är garanterade in i vårt lager inom 2-6 vardagar. Dock kan det ta någon extra dag eller två för oss att skicka dessa, så har du bråttom men din beställning, välj endast produkter som finns i lager.

 

 

Beställningsvaror är varor vi beställer från vår leverantör efter att du lagt en beställning. Dessa kan också ta ett par dagar extra.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen