• Fri brevfrakt (spårbart från 49kr)
  • Snabba leveranser
  • Öppet köp i 90 dagar

 Fri brevfrakt

 90 dagars öppet köp

När du genomför ett köp godkänner du våra köpvillkor samt vår integritetspolicy
 

Bekräftelse

När vi mottagit er beställning skickar vi en bekräftelse till er per e-post. Det är bra om ni sparar detta mail för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

Följesedeln skickas till er i ett separat mail så fort er order har skickats. 

 

Avbeställning

Om ni har beställt fel produkt eller helt enkelt vill ångra ert köp, kontakta oss omgående så ska vi försöka stoppa ordern.

Vi rekommenderar då att ni ringer oss på 010-1889909, eller chattar in till oss (här på hemsidan, alternativt Facebook Messenger). 

Skulle det vara så att telefonen och chatten är stängd så kan ni skicka ett mail till support@skalhuset.se med rubriken "Bråskande - Avbryt order". Inkludera då ert ordernummer och eventuell ytterligare information.

 

Betalning

Klarna

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för er att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar ni er enkelt och ni kan välja den betalmetod som passar er bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar ni ert köp och sedan väljer ni hur ni vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
 

Swish

Ni kan även betala med Swish. Det är då bara att välja "Betala med Swish? Klicka här!" i kassan, fylla i era uppgifter och öppna Swish-appen för att bekräfta köpet.

 

Frakt och leveransvillkor inom Sverige
 

PostNord Brev: 0kr - Det förvalda alternativet skickas som ett vanligt brev med posten (ej spårbart) Är brevet för stort, kommer ni få en avi för att hämta ert brev på närmaste ombud. OBS. Endast privatpersoner

Schenker Spårbart: 49 kr - Med Schenker Spårbart kan ni spåra er beställning och ni får ett sms när er order finns att hämta hos ert närmaste Schenker-ombud. Detta alternativ är gratis om ni handlar för mer än 1500kr. Privat och företag.

PostNord Spårbart: 79 kr - Med PostNord Spårbart kan ni spåra er beställning och ni får ett sms när er order finns att hämta hos ert PostNord-ombud. PostNord Spårbart är gratis om ni handlar för mer än 2000kr. Privat och företag.

Företagspaket: 99 kr - Direktleverans till ert företag. Leverans sker mellan 8-17 vardagar. Om ingen är på plats för att ta emot försändelsen kommer en extra utkörning att krävas varvid en avgift på 300kr debiteras kund. Beställningar avgår ifrån oss varannan vardag för att spara på miljön. Detta fraktalternativ är kostnadsfritt över 5000kr. 
OBS. Endast företag

Hämtning: 0 kr - När ni väljer “Hämtning” i kassan kan ni hämta er order på vårt lager i Södertälje. Ni får ett mail när er order är redo att hämtas. Vi har öppet måndag-fredag 11.00-17.00. 
OBS. Endast personlig utlämning mot giltig svensk legitimation. 

 

På grund av de rådande omständigheterna kopplade till Coronaviruset har vi stängt hämtningen tillsvidare. 
 

Spårbar frakt via Schenker eller Postnord kan EJ skickas till boxadress.
 

OBS. Det är mycket viktigt att den uppgivna adressinformationen är korrekt. Vid felaktiga adressuppgifter (t.ex. fel postnummer) tillkommer en extra avgift från fraktbolagens sida på 250 kr exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig som kund denna kostnad.

För outlösta paket debiterar vi kunden en frakt- och hanteringsavgift.

Privatpersoner: 150 kr

Företag: 300 kr
 

P.g.a. säkerhetsskäl förbehåller sig SkalHuset rätten att ändra din valda fraktmetod.

 

Utsändning

Stopptid för utleverans samma vardag:

Företagspaket: 13.30

Schenker spårbart: 13.30

PostNord spårbart: 14.30

Brevfrakt 16.00
 

Leveranstid inom Sverige

PostNord och Schenker har en leveranstid på normalt 1-3 arbetsdagar.

Detta är leveranstid enligt information från PostNord samt Schenker. Vänligen notera att avvikelser kan förekomma som ligger utanför SkalHusets kontroll, vilket kan påverka leveranstiden. 

 

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och vi på SkalHuset.se förbehåller oss rätten att häva köpet om bedrägeri misstänks. 

 

90 dagar öppet köp

Öppet köp gäller inom 90 dagar från att ni har mottagit leveransen. För att kunna använda er av öppet köp får ej produkten/produkterna vara använda samt att förpackningen ej får vara öppnad eller skadad. Originalförpackningen skall alltid skickas med. Om produkten/produkterna är använda eller förpackningen bruten slutar de 90 dagars öppna köpet gälla, då gäller ångerrätten.

Ni skickar då tillbaka produkten/produkterna tillsammans med ert ordernummer samt att ni skriver "Öppet Köp" på plocklistan, försändelsen bör vara väl förpackad så att den inte går sönder under transporten. Vi rekommenderar att ni skickar tillbaka produkten/produkterna spårbart.

Returkostnaden står ni som kund för om ni ångrat köpet. Vänligen notera att om ni använder samma brev som produkten/produkterna kommer i, måste ni själva frankera brevet. Har ej brevet frankerats tar vi ut en avgift om 90kr för våra och PostNords omkostnader.

 

Ångerrätt

Ni har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ert köp inom 14 dagar från det att ni tagit emot varan. Vissa varor omfattas ej av ångerrätten, vänligen se nedan.

Varan måste returneras oanvänd och tillsammans med originalförpackningen. Se till att er retur är märkt med ert ordernummer och är väl förpackad så att den inte går sönder under transporten. Ni som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. Vi rekommenderar att ni skickar er retur spårbart. Om ni väljer att skicka returen som spårbart så välj PostNord som transportör, då vi endast hämtar ut spårbara försändelser från PostNord, inga andra transportörer. SkalHuset.se förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av det från returbeloppet. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur.

Precis som vid öppet köp står ni som kund för returkostnaden om ni ångrat ert köp. Vänligen notera att om ni använder samma brev som produkten/produkterna kommer i, måste ni själva frankera brevet. Har ej brevet frankeras tar vi ut en avgift om 90kr för våra och PostNords omkostnader.

Produkter som ej omfattas av ångerrätt

1) Varor som beställts efter särskilda önskemål. Till exempel ej lagerförda varor som beställs hem specifikt efter kundens önskemål.

2) Varor som är plomberade.

3) Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis hörlurar).

Observera att ångerrätt ej gäller företag.

Du kan även med fördel anmäla retur enligt ångerrätten i förväg genom att använda detta formulär: https://help.skalhuset.se/support/tickets/new Ange Ånger som ämne.

Du kan även använda Konsumentverkets egna blankett. Den hittar du här.

 

Reklamation & Säljarens Garanti

Det flesta reklamationer kan lösas via mail, vi ber er därför att EJ göra någon retur på reklamationer innan ni har varit i kontakt med oss via mail.

Alla varor sänds kontrollerade och felfria. Om det ändå mot förmodan skulle vara fel på en vara/varor så har kunden rätt till att få varan reparerad eller ersatt med en ny enligt konsumentlagen. Reklamation ska ske inom 3 dagar från att ni mottagit er beställning, så byter vi ut den direkt. Skalhuset.se står för omkostnader av porto/frakt. Vid återbetalning av returfrakt följer vi PostNords gällande kostnadstabell för A-post. Väljer ni som kund ett osedvanligt dyrt fraktalternativ står SkalHuset.se ej för mellanskillnaden.

Vi följer konsumentköplagen om 3 års reklamationsrätt. För att ni ska kunna reklamera en vara krävs att felet fanns från början. Ni får alltså inte själv ha orsakat felet.

Skador som uppstår vid felaktig användning eller montering, går ej att reklamera. Detta gäller t.ex. felaktigt monterade skärmskydd då denna typ av produkt kräver noggrannhet för att fungera optimalt.

Observera att de press/produktbilder vi använder oss utav, ger en indikation om hur produkten ser ut. På grund av ljussättning, tillverkningsmaterial och inställningar på bildskärm - kan färger och nyanser skilja sig från bild till fysisk vara i dagsljus. Detta gäller tex nyanser av silver och guld till ljusare såsom champagne eller beige. Detta är normalt och är inget giltigt skäl till reklamation. Vi strävar efter att använda bildmaterial som på bästa sätt ger en så representativ bild av produkten som möjligt. Ett fåtal bilder är retuscherade för att på bästa sätt spegla verkligheten.

I vissa fall kan design på specifika varor skilja sig något från produktbild. Detta beror på att tillverkare utvecklar produkter kontinuerligt och ibland justerar detaljer under produktionsfasen. Ett bra exempel på detta är t.ex. skärmskydd som i vissa fall har heltäckande skydd för mobiltelefonens kameraoptik istället för en utskuren öppning. Produktens kvalitet är dock alltid likvärdig eller förbättrad.

Var vänligt ta kontakt på förhand om ni önskar att reklamera en vara/varor.

 

Garanti

Alla produkter levereras med minst 6 månaders fabriksgaranti från leveransdatumet om inte annat uppges i produktbeskrivningen.

 

Returer

Har ni skickat med er följesedel som skickades till er via mail i returen behandlas denna inom 5 dagar från det att vi mottagit returen, oftast snabbare än det. Skickas returen tillbaka utan följesedeln hamnar returen i det manuella flödet och kommer behandlas inom 10 arbetsdagar.

Skulle avvikelser från detta ske, kontaktar vi dig via mail.

 

Byte av beställd produkt

Har ni av misstag beställt fel produkt eller en produkt som inte passar er och önskar att byta till en annan? 

Bytet av produkten görs enklast genom att ni beställer den önskade produkten och sedan returnerar den felaktiga till oss! Er nya beställning levereras till er inom 1-3 arbetsdagar och er retur behandlas inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit denna. När er retur har blivit behandlad får ni ett mail av oss och vi krediterar er återsända beställning. Återbetalning sker via Klarna, till samma konto som ni gjorde betalningen med. 

Vid retur av ett felköp är det ångerrätten som gäller, och er retur måste vara oss tillhanda inom 14 dagar från att vi mottagit ert mail.

Ej returnerad produkt

Om ni som kund ska skicka tillbaka en produkt på grund av byte, reklamation, felskickad produkt, skadad produkt eller liknande efter överenskommelse där vi önskar produkten åter och ej gör detta, kommer vi fakturera er som kund för kostnaden för denna produkt samt en administrativ kostnad på 100kr.

 

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Vid godkännande bekräftar ni att ni följer detta.

 

Vi följer lagen om distansavtal.

 

Information för företagskunder

Fakturaköp

Nu kan även företag handla på faktura direkt i kassan via Klarna. I Klarna Checkout, klicka på "Företag?" och följ instruktionerna.

OBS. Handlar ni som företag måste ni välja fraktalternativet “Schenker spårbart”, “PostNord spårbart” eller “Företagspaket”. 

 

Högre antal än lagerfört eller annan vara

Finns det för få i lager eller vill ni köpa en liknande produkt som vi inte har på hemsidan, tveka inte att höra av er så ska vi försöka få fram det ni vill ha. Skicka då ett mail till post@skalhuset.se eller ring oss på 010-1889909 mån - tors 09.00-16.00 & fre 10.00-15.00.

 

Kontaktinformation

SkalHuset.se
C/O Lowwi AB
Gränsbovägen 4A
15242 Södertälje

Mail: support@skalhuset.se

Kundservice: 010-1889909
Telefon och chatt:
Måndag - Torsdag: 09.00 16.00
Fredag: 10.00 - 15.00

Org.nummer: 556881-9238
Företagsnamn och juridiskt namn: Lowwi AB
Godkänd för F-skatt

 

Force Majeure

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen